رویدادهای نبض مهندسی – شبکه سازی و گسترش زنجیره تامین در صنعت ساختمان
منو موبایل

رویدادهای نبض مهندسی – شبکه سازی و گسترش زنجیره تامین در صنعت ساختمان

پنل 9 : اخلاق حرفه‌ای در صنعت ساختمان | گزارش استدیو نمایشگاه

پنل 9 : اخلاق حرفه‌ای در صنعت ساختمان | گزارش استدیو نمایشگاه

رعایت اخلاق حرفه‌ای در صنعت ساختمان، بر کمیّت و کیفیت و رادندمان کار تاثیرگذار است

به گزارش استودیو سازه‌های فولادی، شاهرخ فرهنگ‌نیا مدیرعامل فولادصنعت آشیان‌سازان در “پنل اخلاق حرفه‌ای در صنعت ساختمان” با اشاره به نحوه تعامل کارفرمایان و مشتریان در صنف سازه‌های فولادی اظهار داشت: صنف سازه فولادی برخلاف ظاهر خشن خود از روحیه لطیفی برخوردار است که نیاز به توجهات متفاوت نسبت به سایر صنوف دارد.

وی بیان کرد: صنعت سازه‌های فولادی اساساً براساس نیروی انسانی اعم از پرسنل فنی و مهندسی و با اجرایی تعریف می‌شود و طبیعتاً متکی به مهارت افراد است.

مدیرعامل فولادصنعت آشیان‌سازان ادامه داد: یک بخش از اخلاق حرفه‌ای ما را نیروی انسانی در برمی‌گیرد که دارای اهمیت بسزایی است؛ اما مساله‌ای که همواره مطرح می‌شود اینکه اگر نیروی انسانی آموزش‌دیده از سیستم خارج شود قطعاً هزینه و زمان بیشتری را به صنف تحمیل می‌کند، اما اگر این ظرفیت در صنعت باقی ماند، طبیعتاً مزایای بیشتری را متوجه صنف می‌کند.

فرهنگ‌نیا تصریح کرد: اگر تعامل مناسبی با نیروی کار وجود داشته باشد و نیروی کار، محیط کار و بدنه سازمان را محیط خانه خود بداند و از امنیت شغلی برخوردار باشد، در کمیّت و کیفیت و رادندمان کار تاثیرگذار است.

اخلاق حرفه‌ای یک مسئولیت بزرگ مهندسی است

در ادامه شمس‌الدین صدر مشاور عالی تسفا اطهار داشت: برای توجه به اخلاق حرفه‌ای در حوزه صنف و مشتریان باید دیدگاه سه مکتب فلسفی را مورد توجه قرار داد.

وی بیان کرد: اولین مکتب، مکتب نتیجه گراهاست که افراد دست‌پرورده این مکتب همچنان که ماکیاول می‌گوید هدف وسیله را توجیه می‌کند،برای حصول نتیجه، دست به هر کاری می‌زنند. بنابراین اگر صنف و یا تولیدکنندگان سازه‌های فولادی صرفاً نتیجه‌گرا و به اخلاق بی‌توجه باشند، فاجعه‌آور خواهد بود؛ لذا تلاش ما بر دور کردن صنف از نتیجه‌گرایی است.

وی سپس با اشاره به دومین مکتب در فلسفه اخلاق گفت: دومین‌ مکتب وظیفه گراهاست که صرف نظر از فرهنگ درونی، آرا و عقاید، عاطفه و هیجان و اراده انجام کارها، اعتقاد دارند که وظیفه اخلاقی ایجاب می‌کند که در این رابطه سکوت کنند و کارشکنی نکنند.

مشاور عالی تسفا سپس بیان کرد: مکتب فضیلت‌گراها که در فرهنگ‌شان اخلاق نهادینه شده در اولویت اخلاق حرفه‌ای صنف سازه‌های فولادی قرار دارد که تلاش داریم فضیلت به عنوان اعتقادی فرهنگی در کُنه وجودی پرسنل این صنف نهادینه شود تا لذت همکاری در کنار یکدیگر را بچشند.

انتهای پیام/

استدیو نمایشگاه سازه های فولادی

محتواک

مطالب مرتبط

نشست خبری فیبو | با کامبیز یوسفی مدیرعامل فیبو

مدیرعامل فیبو: تولید ورق‌های 100 درصد نسوز فیبورد، انقلابی در صنعت ساختمان/ منطقه منا بازار مصرف ورق‌های فیبورد است به […]

3 دقیقه مطالعه مشاهده

چهل و دومین نمایشگاه ساختمان و صنایع وابسته مجارستان / نمایشگاه hungexpo

چهل و دومین نمایشگاه ساختمان و صنایع وابسته مجارستان / نمایشگاه hungexpo مجارستان- بوداپست 10_14 April ۲۲ تا ۲۶ فروردین […]

2 دقیقه مطالعه مشاهده

پنل 14 : سازه‌های فولادی و ساختمان‌های پیش ساخته | گزارش استدیو نمایشگاه

پنل 14 : سازه‌های فولادی و ساختمان‌های پیش ساخته | گزارش استدیو نمایشگاه مدیرعامل شرکت مامن ایرانیان: سازه‌های پیش‌ساخته پرطرفدارترین […]

2 دقیقه مطالعه مشاهده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *