رویدادهای نبض مهندسی – شبکه سازی و گسترش زنجیره تامین در صنعت ساختمان
منو موبایل

رویدادهای نبض مهندسی – شبکه سازی و گسترش زنجیره تامین در صنعت ساختمان

پنل 12 : سازه‌های فولادی و فرصت‌های صادراتی کالا و خدمات | گزارش استدیو نمایشگاه

پنل 12 : سازه‌های فولادی و فرصت‌های صادراتی کالا و خدمات | گزارش استدیو نمایشگاه

رئیس انجمن صنفی شرکت‌های بازرسی فنی و آزمایش‌های غیرمخرب ایران: همکاری انجمن‌های مرتبط با سازه‌های فولادی ارزش افزوده ایجاد می‌کند/ خدمات بازرسی در سه سطح ارائه می‌شود

به گزارش استودیو سازه‌های فولادی، حسن شیروانی رئیس انجمن صنفی شرکت‌های بازرسی فنی و آزمایش‌های غیرمخرب ایران در پنل”سازه‌های فولادی و فرصت‌های صادراتی کالا و خدمات” در مورد تعامل انجمن ها اظهار داشت: اعضای انجمن‌ها در ابتدا باید متشکل شوند، همکاری انجمن ها زمینه ارتقا توانایی و هم افزایی را فراهم می‌کند تا نیازهای تولیدی و صادراتی برطرف شود.

وی ادامه داد: نیازهای کیفی انجمن ها کمک می‌کند تا ترجمه کیفیتی بین خریدار و فروشنده ایجاد شود و صادرات بدون مشکل انجام شود.

رئیس انجمن صنفی شرکت‌های بازرسی فنی و آزمایش‌های غیرمخرب ایران در مورد وضعیت همکاری انجمن‌ها برای پیشبرد کارها عنوان کرد: گاها گفتمان بین انجمن‌ها وجود دارد اما همکاری منسجم وجود ندارد و ۱۸ تشکل در شورای تشکل، گفت و گو می کنند تا راه‌های همکار و عملکرد منسجم را هماهنگ کنند ولی برای انجام اقدام مشترک باید شناخت کافی داشته باشیم و ارزش افزوده ایجاد کنیم؛ در اقدامات طولانی مدت راهی جز همکاری وجود ندارد و امکان پایین آوردن هزینه ها فراهم می‌شود.

شیروانی سپس گفت: خدمات ما به همه تولیدکنندگان و صادرکنندگان ارائه می‌شود اما الزامات قانونی وجود ندارد و جایی که قوانین برای ارزیابی وجود دارد با توجه به تعدد شرکت ها و بحث قیمت ها، انتخاب بر اساس پایین ترین قیمت صورت می گیرد که ارزش افزوده افت پیدا می کند و تبعاتش این است که ممکن است بازار صادراتی پیدا کنیم منتها با یک محموله خراب، صادرات توقف پیدا می کند.

وی تصریح کرد: خدماتی که در شرکت بازرسی وجود دارد در سه سطح قابل ارائه است یکی بازرس شخص اول چراکه در خیلی از موارد ممکن است افراد فنی حضور نداشته باشند تا ترجمه استانداردها محقق شود که در این قالب خدمات ارائه می شود، گاهی تولیدکننده می‌خواهد از خریدار اطمینان پیدا کنند که آیا امکانات لازم برای تامین مواد اولیه را دارد که با توجه به شعب خارجی می‌توانیم خدمات را در قالب بازرسی شخص دوم ارائه دهیم؛ گاهی نیز بین خریدار و فروشنده نیاز به قضاوت وجود دارد و نظر بازرس تأثیرگذاری در بیمه دارد که تحت عنوان بازرسی شخص ثالث انجام می‌شود و با این اقدامات از فاز کنترل کیفیت به تضمین کیفیت پیش برویم.

دبیر انجمن صنفیLSF: صنعتی‌سازی انبوه‌سازی در بخش ساختمان و سازه یک الزام است

در ادامه حسن بهرام نظرزاده دباغ دبیر انجمن صنفیLSF  با اشاره به کارویژه انجمن‌های تخصصی اظهار داشت: فلسفه وجودی یک انجمن نیاز جامعه به آن تخصص ویژه است، طی آسیب‌شناسی صورت گرفته، نهادی که بتواند به درستی شرایط موجود انجمن‌ها را ارزیابی کند، وجود ندارد و بسیاری از انجمن‌ها به استثنای انجمن سازه‌های فولادی دچار نوعی موازی‌کاری شده‌اند.

وی بیان کرد: موازی‌کاری انجمن‌ها لطمات و اسیب‌های جدی به اصناف وارد می‌سازد، بنابراین اگر انجمن‌ها همسو و در یک مسیر در تعامل با یکدیگر باشند و بتوانند در یک کار گروهی مشارکت کنند، قطعاً ظرفیت‌‌ها افزایش خواهد کرد.

نظرزاده دباغ گفت: بقای تمامی شرکت‌ها و انجمن‌ها در هر رشته‌ای، بدون توجه به موضوع صادرات علیرغم تورم موجود در کشور غیرممکن است و جان کلام اینکه امروزه صنعتی‌سازی به شکل انبوه در بخش ساختمان و سازه، یک الزام است

رئیس هیئت مدیره انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان فولادی ایران: تشکل‌های حوزه سازه‌های فولادی باید زیرمجموعه اتاق بازرگانی تشکیل شوند

در ادامه این پنل محمد حبیبی رئیس هیئت مدیره انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان فولادی ایران در مورد وضعیت تشکل‌های حوزه فولاد اظهار داشت: متاسفانه در سال های اخیر انجمن هایی در کشور به ثبت می رسد اما زیرمجموعه مشخص نیست و یک انجمن از طرف اداره کار و دیگری از طرف اتاق بازرگانی به ثبت می رسد که این امر سبب چند دستگی می شود.

وی ادامه داد: انجمن ها فعالیتی در قالب شخصی و خصوصی هستند و دولتی نیست و معمولا اداره ای که مافوق انجمن ها محسوب می‌شود اتاق بازرگانی است؛ از اینرو انجمن‌ها و تشکل‌ها باید زیرمجموعه اتاق بازرگانی تشکیل شود.

رئیس هیئت مدیره انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان فولادی ایران عنوان کرد: صنف ها و انجمن‌ها بر اساس نیاز جمع می‌شوند تا برای صنف خودشان مطالبه گری داشته باشند و از این جهت همکاری تشکل‌‌ها در پیشبرد اقدامات موثر است.

حبیبی سپس با اظهار امیدواری برای توسعه تشکل‌ها در کشور گفت: از دلایل بالا رفتن قیمت مسکن در کشور این است که مصالح اولیه از جمله سیمان و فولاد در دست دولت است که باید با قیمتی به دست مصرف کننده برسد تا تورم قیمتی رخ ندهد، در این راستا تشکل ها همیار یکدیگر هستند که امید است مصالح اولیه از طریق کارخانه ها به دست مصرف کننده برسد.

انتهای پیام/

استدیو نمایشگاه سازه های فولادی

محتواک

مطالب مرتبط

نشست خبری فیبو | با کامبیز یوسفی مدیرعامل فیبو

مدیرعامل فیبو: تولید ورق‌های 100 درصد نسوز فیبورد، انقلابی در صنعت ساختمان/ منطقه منا بازار مصرف ورق‌های فیبورد است به […]

3 دقیقه مطالعه مشاهده

چهل و دومین نمایشگاه ساختمان و صنایع وابسته مجارستان / نمایشگاه hungexpo

چهل و دومین نمایشگاه ساختمان و صنایع وابسته مجارستان / نمایشگاه hungexpo مجارستان- بوداپست 10_14 April ۲۲ تا ۲۶ فروردین […]

2 دقیقه مطالعه مشاهده

پنل 14 : سازه‌های فولادی و ساختمان‌های پیش ساخته | گزارش استدیو نمایشگاه

پنل 14 : سازه‌های فولادی و ساختمان‌های پیش ساخته | گزارش استدیو نمایشگاه مدیرعامل شرکت مامن ایرانیان: سازه‌های پیش‌ساخته پرطرفدارترین […]

2 دقیقه مطالعه مشاهده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *